20
feb
08

Følg Buskerud!

Av en eller annen sløv grunn har jeg ikke fått meg til å abonnere på Bjørn Venns blogg – som jeg ble gjort oppmerksom på for lenge siden. I går fant jeg den igjen og leste om det prisverdige utspillet om å prøve ut billige  bærbare med gratis programvare i Buskerud fylkeskommune. Jeg skrev om Asus eeePC i november og synes fremdeles den ser ut som et interessant altnernativ for skolen – selv om den har sine begrensninger.

Det hadde vært moro om vi i Akershus kunne vært like oppegående på å prøve ut alternativer til dagens standardutstyr – dyre PC’er og mye lisenspenger til Bill. I mellomtiden kan vi i hvertfall følge med på diskusjonsforumet til prosjektet i Buskerud.


1 Svar to “Følg Buskerud!”


  1. mai 17, 2008, kl. 9:03 am

    Så hyggelig at du har fanget opp mitt nye prosjektinitiativ! Akershus f.k. har faktisk gitt sin støtte til prosjektet, og det ville ikke forundre meg at de blir med, når vi en gang utpå høsten starter opp. Hilsen Bjørn V.

    PS; Husk at det heter fri programvare (ikke gratis programvare:)


Legg igjen en kommentar


Add to Google
februar 2008
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

StatCounter

free web hit counter