Arkiver for 1. februar 2008

01
feb
08

it’s:learning + Diigo = KRÆSJ

Diigo er et kjempeverktøy for å samle bokmerker. Jeg har begynt å samle og hadde tenkt at dette skulle bli en dugnad for hele skolen: omsider skulle vi får til en lettvint måte å samle ressurser på. Siden jeg begynte å jobbe som lærer på 80-tallet har jeg med jevne mellomrom blitt presentert for den idealistiske tanke at vi skulle gjøre dette. Tidligere var det selvfølelig snakk om permer med kopier. Sjelden ble det satt mer enn et par-tre opplegg inn i disse før ideen døde hen.

Med digitale hjelpemidler er dette plutselig blitt veldig mye enklere. Ikke minst er sosiale bokmerketjenester som skapt for formålet. De er enkle å bruke og gjør det lett å dele.

Vel å merke dersom du ikke også er tvunget til å bruke It’slearning. Etter at jeg installerte Diigo-verktøylinjen på IE, har én funksjon i plattformen konsekvent kræsjet hver eneste gang den ar vært i bruk: funksjonen «Finn hierarki» når jeg skal sette inn mange mottagere i meldinger. Jeg ante ikke at det var noen forbindelse, men etter å ha plaget stakkars Glenn systemansvarlig i lang tid i dag, kom han på den briljante ide å deaktivere Diigo-verktøylinjen. Da funket It’slearning-funksjonen som den skulle.

Hvis jeg hadde hatt noen tro på at It’slearning ville fikse dette, ville jeg kanskje gjort dem oppmerksom på det. Det regner jeg med at de ikke vil, så jeg får heller finne andre måter å dele ressurser på.

Kan hende vi får finne fram ringpermene igjen.




Add to Google
februar 2008
M T O T F L S
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
2526272829  

StatCounter

free web hit counter