20
Feb
08

Videoredigering: øvingsoppgave 1

Vi digitale innvandrere må gradvis gjøre oss kjent i vårt nye land.  Egenprodusert video er et format som mange elever behersker på imponerende vis. Det er også en av trendene som den nylig utgitte Horizon Report omtaler som aller mest aktuell i utdanningssektoren (riktignok omtaler de særlig høyere utdanning). Selv har jeg har stått på sidelinjen og oppmuntret, men ikke prøvd det selv. Nå har IKT-gruppa bestemt at vi skal kurse kolleger i videoredigering på førstkommende plandag. Jeg kommer sannsynligvis til å være opptatt med annen kursing, så da får jeg vel prøve meg fram litt på egenhånd.

Nedenfor er mitt første forsøk på videoredigering i Windows Movie Maker. Dette er selvfølgelig ikke egenprodusert i betydningen filmet av meg, men jeg får forsøke å unnskylde den tvilsomme håndteringen av copyrightbestemmelsene med at jeg har klippet og limt og bundet det sammen på en litt annen måte enn alle klippene jeg fant på YouTube (som i sin tur er mer enn tvilsomme i forhold til de samme bestemmelsene …). Dessuten er det altså bare en prøve.

 


0 Responses to “Videoredigering: øvingsoppgave 1”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

