14
Jun
09

AFKs nettsider: nede hver helg?

Cory Doctorow på BoingBoing spekulerer på om prisen på diverse ondsinnede botnet-angrep er i ferd med å nå bunnen. Han har fått spam med tilbud om å drepe konkurrerende nettsider, og alskens annen oppfinnsom fandenskap for bare $70 døgnet.

Ikke vet jeg hva slik aktivitet koster i Norge, men jeg har jo av og til lurt på om det ikke må være både billig og enkelt når jeg prøver å gå via vår skoles nettside i helgene. Den ligger på Akershus fylkeskommunes servere, og det er mer regel enn unntak at den er utilgjengelig i helgene. I skrivende øyeblikk er den igjen nede.

Det er ikke det at det er noe stort praktisk problem for meg. Det eneste jeg av og til skulle hatt tak i der er kanskje en og annen epost som er sendt eller mottatt på jobbmailen min.

Men jeg vet jo at det jobbes iherdig i fylkeskommunen – de fem dagene i uka da det er folk på kontorene der – for at de skal implementere et intranett som er tenkt å ta over funksjoner som i dag bl.a. ivaretas av It’s learning. Vi får håpe at når de trer dette ned over hodet på oss blir det en løsning som også virker i helgene.


0 Responses to “AFKs nettsider: nede hver helg?”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

