07
Feb
09

… 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1; the buck stops here!

Ikke før har 7-ting-du-ikke-behøver-å-vite-om-meg-memet dødd ut før nye varianter dukker opp. Før helgen fikk Torill med TorillsKoffert tatt igjen for min tagging av henne med en 6’er-utgave:

  1. Gå til «Mine bilder».
  2. Ta ut den 6. mappen og deretter det 6. bildet i denne mappen.
  3. Sett bildet på bloggen og skriv noe om dette bildet.
  4. Inviter 6 nye til å bli med på denne utfordringen.
  5. Link til dem, og la dem vite at de er utfordret.

Jeg merker at jeg blir litt ambivalent i forhold til utfordringen. På den ene siden har jeg ikke lyst til å la en så hyggelig nettkollega som Torill i stikken. På den annen side, særlig med Junes advarsel om at det nå sirkulerer en 25-random-things meme, tenker jeg: er det å svare i denne omgangen en oppfordring til å starte 5-ting-memet, og 4-ting-memet – eller kanskje å gå oppover til vi møter 25-ting-memet på vei nedover tallrekkene?

Så jeg velger følgende kompromiss. Her skal dere få det sjette bildet fra sjette mappe i Picasa-albumene mine (‘Mine bilder’ på harddisken er knapt nok organisert i mapper …) – men så tar jeg sjansen på å bryte kjeden.

Dette er et bilde bildet jeg tok i den lille byen San Gimignano i april i fjor, da hele kollegiet var på personalseminar i Italia. Firenze og Siena var hovedbasene våre, men vi fikk også tid til en liten rundtur i det karakteristiske toscanske landskapet. Selve byen er nok litt av en ‘tourist trap’, men idyllisk er det jo.  

San Gimignano, april 2008

San Gimignano, april 2008


2 Responses to “… 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1; the buck stops here!”


  1. februar 7, 2009, kl. 11:11 pm

    Jeg var i San Gimignano i sommer, en nydelig by, men også med fryktelig mange turister. Vi bodde på en vingård 20 minutter unna. Min favorittby ble Volterra, som hadde mer preg av å være en «ekte» by med levende mennesker. Jeg deler ellers ditt syn på disse utfordringene – det er veldig hyggelig å bli spurt, men det må også være lov å bryte kjeden. Takk for fint bilde!

  2. februar 11, 2009, kl. 9:17 pm

    Hehe – jeg har bare fem bilder i den sjette mappen c»,)


Legg igjen en kommentar

