23
Jan
09

7 ting: hjelp – jeg er tagget – x 3!

Dette må være et godt bevis på det mange har kommentert – det norske pedagogiske bloggemiljøet er ikke særlig stort. I dag oppdager jeg at jeg er er blitt tagget ikke mindre enn tre ganger med memet som for tiden sirkulerer i bloggsfæren: fortell sju ting om deg selv som ingen egentlig trenger å vite. Jeg skal ikke si hvem som var først, men både Marita, Frøydis og Jeanette har satt meg på sine lister. Det betyr ikke at dere får vite 21 ting om meg!

  1. Jeg kan godt skrible om mange ting som handler om jobben, men er egentlig altfor sjenert til å fortelle så mye som sju ting som bare handler om min person.
  2. Jeg var keivhendt, men ble tvunget til å skrive med høyra da jeg begynte på skolen – derav håndskriften.
  3. Har aldri hatt sansen for å gå på bortoverski, men har en uhyre middelmådig  karriere som skihopper til jeg var omtrent 15.
  4. Det er visst ikke ett eneste norsk såkalt «underholdningsprogram» jeg har tålmodighet til å se på.
  5. Min favorittforfatter er Ian McEwan.
  6. Mens jeg skriver dette hører jeg på gamle, gode Johnny Clegg & Savuka på Spotify
  7. Etter at jeg jobbet tre måneder på Freia i 1981  har jeg ikke spist en eneste sjokolade.

Som sagt – bloggemiljøet er lite, og i løpet av dagen er nesten alle jeg har i leseren min blitt tagget.  For alt jeg vet er følgende allerede ofre for trippeltagging akkurat som undertegnede. Men her er de jeg klarer å komme på å plage:

Albertine Aaberge
ForsKJELLig i MØRKetida
Frode på Javel – IKT og sånt
Min kollega LexLektor
Tomi
Torill på Torills koffert (uff, dårlig samvittighet, forkjølet og nesten klar til å reise som du vel er)
Og er det ingen som har plaget Leif ennå?


8 Responses to “7 ting: hjelp – jeg er tagget – x 3!”


  1. januar 23, 2009, kl. 10:35 pm

    Det er godt å se at det ikke bare er meg som har et lunkent forhold til ski, uansett retning. Oppover, bortover eller nedover. Jeg ser at du har nevnt mange ting som jeg kunne ha skrevet selv (ikke punkt 1, det hadde ingen trodd meg på). Det var litt artig å få vite noe annet om hverandre for en gangs skyld. Nå kan vi alle gå tilbake til å mislike kjedebrevene igjen😉

  2. januar 24, 2009, kl. 1:28 pm

    Heia Ian McEwan! Men du, kor skuffa eg blei over avslutninga av Amsterdam.

  3. januar 24, 2009, kl. 3:29 pm

    @ margreta: Nei, ikke alt han har skrevet er like genialt, men du verden for en evne til språklig presisjon og nyansering. Jeg har for øvrig lagt opp Enduring Love med IB-elever flere ganger, og den funker for 18-åringer også

  4. januar 26, 2009, kl. 9:28 pm

    Det er ikke umulig at jeg søker meg til Freia …

  5. januar 31, 2009, kl. 6:31 pm

    Det er sant, det er rein nyting. Han er også «master of suspense» og «master of creepiness»! Begge deler eksemplifisert i første del av Atonement – mesterlig!


Legg igjen en kommentar

