14
Oct
08

it’s learning-blogg – spam forever!

Nå begynner det å nærme seg et år siden jeg flyttet bloggen min  fra det svake bloggeverktøyet i it’s learning. Men siden jeg hadde lyst til å beholde innleggene derfra som et arkiv, har jeg ikke slettet dem.

Nå må jeg kanskje vurdere å kvitte meg med alt likevel: mer eller mindre hver eneste dag må jeg nemlig inn for å slette spamkommentarer på mine gamle innlegg. Det fins ikke muligheter for å beskytte mot spam. En eller annen bot drysser fandenskapet utover uten noe åpenbart mønster, slik at jeg hver gang må rulle meg gjennom hele lista med innlegg for å finne de som har fått nye kommentarer.

Nå tror jeg ikke at mange andre har vært fristet til å bruke it’s learning-bloggene. Men skulle det trengs ytterligere argumenter mot å følge mitt dumme eksempel, er det herved servert!


3 Responses to “it’s learning-blogg – spam forever!”


  1. 1 Kjemikeren
    oktober 15, 2008, kl. 5:11 pm

    Jepp, får tidvis en del jeg også. Men hvis du går på fanen med «kommentarer» i bloggverktøyet får du jo opp kommentarene med nyeste først, og kan krysse dem av og slette alt i en engang! Det er i alle fall LITT enklere.

    Men jeg vurderer å bruke en helg med mye fritid (hah!) til å flytte alle innleggene over på wordpressbloggen, selv om jeg ikke helt har funnet ut hvordan man kan flytte over kommentarene enda. Kanskje jeg kan leve uten de kommentarene. For på wordpress kan man tilbakedatere innlegg…

  2. oktober 15, 2008, kl. 6:42 pm

    Hehe! Jeg skulle på en måte ønske meg at it´s learning gjorde flid i å lage et bedre bloggverktøy, med tanke på at det trolig blir mer og mer bruk av blogging i undervisning fremover. På den annen side er det kanskje dumt av dem å legge ressurser i bloggverktøyet. Det fins jo mange gode gratisblogger (tar 1 minutt å lage sin egen på google/wordpress), så egentlig stemmer jeg for at de ikke oppdaterer bloggverktøyet sitt men heller legger ressursene i andre mer viktige elementer i it´s learning.

    Blogg er viktig, men personlig vil jeg alltid anbefale studentene å bruke andre bloggverktøy som har mye rikere funksjonalitet og som en får et mer personlig forhold til. Bare det å kunne kle margene med elementer som leselister, taggsamlinger, avstemninger og liknende, er veldig engasjerende og gir eierforhold til bloggen.


Legg igjen en kommentar

