13
Oct
08

Presidentvalget enkelt forklart

En av grunnene til at det blir lite blogging for tida, er at jeg er helt oppslukt av valget i USA. Jeg sluker blogger og andre kilder for å få med meg siste nytt, og lar antagelig dette stjele altfor mange timer i uka.

Jeg har store problemer med å forholde meg nøytral til begivenhetene med tanke på å jobbe med dette i engelskklassene mine; det er en slik avgrunn mellom kvaliteten på de to partienes kandidater at det er vanskelig å ikke bli partisk (hva jeg mener? Et lite hint er at jeg har sans for Washington Post-skribenten som her om dagen antydet at en tilsvarende utnevnelse til en politisk posisjon som den McCain har begått med valget av Palin til visepresidentkandidat ikke har vært sett siden Caligula utnevnte hesten sin til senator).

Men jeg får vel begynne å samle litt ressurser, og i dag kom jeg over alltid like elegant enkle CommonCraft med denne videoen  – bare link, siden embed ikke virker i WordPress.com … (takk til Larry Ferlazzo for tipset):


2 Responses to “Presidentvalget enkelt forklart”


  1. oktober 16, 2008, kl. 5:15 pm

    Hei, så videoen fra CommonCraft, og den var meget bra. Jeg kom her om dagen over følgende ressursside fra en dyktig IT-kar: Peter Norvig. Han har utviklet en FAQ om presidentvalget, og er som alltid veldig grundig i sitt arbeid. Verdt å se på!

    http://norvig.com/election-faq.html

  2. 2 erik vie
    oktober 17, 2008, kl. 7:35 am

    Etter dette måtte jeg lese Washington post jeg også, men først hadde jeg lest Dagbladet, og det viste seg at de sakset så og si ordrett fra bloggen til Chris Cillizza i WP. Ganske rotete siteringspraksis hos dagbladet. Noe å se på for elevene!


Legg igjen en kommentar

