20
Feb
08

Takk, Jon!

Kanskje et apropos til min halvdårlige samvittighet i forrige post nå det gjaldt copyright; det er noen som tar den tyren ved hornene noe mer direkte enn andre. Vi kan være enige eller ikke i at det er en fruktbar utfordring.

I alle fall – når DVD-Jon nå har lansert doubleTwist løser han et kolossalt irritasjonsmoment for oss som av en eller annen grunn ikke har lyst til å gå rundt bare med dingser med en halvspist-eple-logo på. iTunes er en bra nettbutikk å kjøpe musikk på, men hva hjelper det hvis man ikke vil ha iPod? Nå kan jeg altså omsider konvertere de proprietære AAC-filene til Apple til MP3 og ta med meg musikken ut på min MP3-spiller når jeg skal ut å løpe.

Neida, jeg har ikke til hensikt å snyte noen for inntekter. Jeg vil bare spille mine surt kjøpte musikkfiler hvor jeg vil og med hva slags dings jeg vil. Takk, Jon!


2 Responses to “Takk, Jon!”


  1. februar 21, 2008, kl. 10:51 am

    Apples proprietære AAC-filer er proprietære helt til de brennes på CD.
    CD-er funker som fint som backup, men de funker også fint til å importere musikk, og da i et format du selv velger.
    Mange er ikke klar over denne muligheten. Selvsagt vil Jons metode være enklere, men den er vel på grensen av det som er lovlig?

  2. februar 21, 2008, kl. 11:19 am

    Ja, jeg har vært klar over den muligheten, men det er litt styr å brenne en CD hvis du bare har kjøpt én låt som du har lyst til å ha med ut på treningsturen …

    Ellers blir det selvfølgelig interessant å se hvordan musikkbransjen forholder seg til doubleTwist. Fildelingsmuligheten er nok ganske provoserende.


Legg igjen en kommentar

