03
Feb
08

Ett år!

birthday_candle_serendipitythumb.gif

I dag har jeg blogget på Mitt hJØRNe av web’en i ett år! 3. februar 2007 skrev jeg i mitt første innlegg:

Herved tar jeg steget ut i blogosfæren og planter flagget i mitt hJØRNe av web’en – så får tiden vise om dette blir hjørnet der de tankemessige hybelkaninene får ligge i fred eller om en og annen nysgjerrig sjel roter seg bort i kroken min og virvler opp støvet.

Jack Nicholsons McMurphy i Gjøkeredet forsøker å lære den døve indianeren Chief hvordan han skal spille basketball. En pleier som står og ser på blir mer og mer irritert idet McMurphy roper høyere og høyere for å forklare hvordan Chief skal dunke. Til slutt sier pleieren:  «Det hjelper ikke hvor mye du skriker – han er døv.» McMurhphy svarer: «Nei, men det skader ham ikke heller. Og det hjelper meg å tenke.»

Det hjelper neppe noen at jeg blogger her. Forhåpentlig skader det ingen heller. Men det hjelper meg å tenke.

Så veldig dype tanker har det jo ikke blitt. Men jeg går fortrøstningsfullt løs på mitt andre bloggeår. Som bursdagspresang til bloggen har jeg gått tilbake og lagt inn tags på alle innlegg siden jeg flyttet til WordPress.com (noe så fancy fantes selvfølgelig ikke på bloggeplattformen på it’s:learning) – så nå har jeg fått en fin tag cloud bort i høyre margen som forteller noe om hva jeg har vært opptatt av.


2 Responses to “Ett år!”


  1. februar 4, 2008, kl. 11:32 am

    Først og fremst gratulerer med første året! Det kan jo tyda på at du kjem til å fortsetja og.
    Til følgjande sitat har eg nokre kommentarar:
    «Det hjelper neppe noen at jeg blogger her. Forhåpentlig skader det ingen heller. Men det hjelper meg å tenke.»

    Er ikkje eigen refleksjon minst halve poenget med å blogga? Dine tankar kan og få meg til å reflektera, diverre er det mange som berre les bloggar og gløymer å svara/kommentera. Eg pleier å kommentera når eg har synspunkt eller kunnskap innanfor emnet eg les, men det er ikkje kvar gong eg klarar å formulera noko fornuftig…

  2. februar 5, 2008, kl. 8:07 pm

    Gratulerer med dagen – på etterskudd! Dine tanker hjelper mange vil jeg tro. De hjelper vaffal meg. Du er inspirerene som få med din velformede formidling av egne og andres tanker om IKT og læring. Leve Hjørnet! Hurra – Hurra – Hurra!


Legg igjen en kommentar

