25
Nov
07

Nytt verktøy, nye problemer!

Det er én ting som er relativt konstant og sikkert ved å drive med IKT: selv om ting løser seg for det meste,  er det aldri noen ende på variantene av feil og problemer en må forholde seg til. Virker den tingen du slet med i går, må du regne med at det er minst to nye ting som ikke funker i dag.

Nå har jeg holdt på i noen timer med å få feed’en til den nye bloggen til å laste i Google Reader. Noen raske søk på nettet avslørte at jeg ikke var den første som hadde problemer med dette. Løsningen jeg har funnet så langt, er å legge inn en egen knapp for Google Reader-abonnement. Det som ikke virker på denne, er at den ikke klarer å kjenne igjen tittel på bloggen, så det må du skrive inn etterpå.

Prøvde så å legge inn en widget til for å gi de som har andre lesere mulighet til å abonnere, men fant foreløpig ingen løsning på det. Dette får være nok bortkastet tid for i dag – jeg har nye, ubrukte timer som jeg kan kaste bort i morgen …


2 Responses to “Nytt verktøy, nye problemer!”


  1. november 26, 2007, kl. 8:26 am

    Abonnering fra Bloglines fungerer greit!

  2. 2 Jørn Hoelstad Pettersen
    november 26, 2007, kl. 9:14 am

    Hei Einar
    Ja, jeg oppdaget etterhvert at det er Google Reader som ikke vil gjenkjenne WordPress sin feed. Interessant … Jeg var nesten på nippet til å gi opp og satse på Bloglines/Blogger – dvs *Google-eide* Bloglines/Blogger. Er det jeg som ser konspirasjonsreorier på høylys dag, eller er dette den typiske oppførselen fra den som er blitt stor og kan mobbe alle andre (slik Microsoft er beskyldt for med sin ‘bundling’, slik Apple er beskyldt for med sin klamme hånd over musikknedlasting som bare kan kan spilles av i iPod, osv?).


Legg igjen en kommentar

